FILTR CZĄSTEK STAŁYCH FAP/DPF ORAZ DODATKI DPX42 I EOLYS176

Dokonujemy usunięcia filtra cząstek stałych FAP/DPF w większości marek samochodów. Zasada działania filtrow jest bardzo podobna w filtrach bez dodatku do paliwa m.in. w VW, AUDI, SKODA, Mercedes, OPEL, BMW, Renault.

Zatkany filtr powoduje podwyższone spalanie, utratę mocy i bardzo często przedostawanie się oleju napędowego do oleju silnikowego, w wyniku czego olej silnikowy jest rozrzedzony i silnik nie ma prawidłowego smarowania. Konsekwencją jest uszkodzenie „turbo” a następnie silnika. Jeśli masz komunikat "MINIMUM ADTIF OIL LEWEL" a nie wiesz kiedy był wymieniany filtr FAP nie daj się namówić na samo uzupełnienie dodatku bez sprawdzenia stanu napełnienia filtra cząstek w zdecydowanej większości przypadków wraz z kończącym się dodatkiem kończy się żywotność filtra FAP o czym przeważnie klient w ASO, jak i innych warsztatach nie jest informowany.Zostaje uzupełniony dodatek a po kilku dniach lub tygodniach mamy kolejny komunikat "UNBLOCK DIESEL FILTER" i kolejny wydatek, dużo większy od uzupełnienia dodatku. Jeśli twój mechanik czy serwis uważa inaczej niech przy uzupełnieniu dodatku da pisemną gwarancję że filtr wytrzyma jeszcze np rok lub 100 tyś. km z kolei Następna naprawa polegającą na uzupełnieniu dodatku oraz wymuszonej regeneracji poprzez przyrząd diagnostyczny BEZ DEMONTAŻU SAMEGO FILTRA FAP daje efekt tylko wtedy gdy filtr FAP nie ma przebiegu zbliżonego do jego wymiany (80-120 tyś km a w nowoczesnych generacjach, 160 tyś. km)

Przy połowie tego przebiegu mamy zatkany FAP, na skutek nieprzyjaznych warunków jazdy (jazda tylko po mieście) w takim przypadku regeneracja wymuszona przyrządem diagnostycznym podczas której silnik wkręca się na 4 tyś obrotów, dozuje dodatkową dawkę paliwa po górnym martwym punkcie po to by podnieść temperaturę spalin ma rację powodzenia. Natomiast jeśli FAP ma przejechane swój przewidziany przebieg dla tego silnika regeneracja wymuszona nie ma sensu. Dlatego tak jest, ponieważ przy małym przebiegu FAP jest zatkany sądzą tzn. (cząstkami stałymi), które można wypalić. Natomiast w trakcie dłuższej eksploatacji zapełnia on się tlenkiem ceru, czego nie da się skutecznie usunąć.

W tym przypadku proponujemy pewne rozwiązanie wymianę oprogramowana w sterowniku silnika, które jest do takiego samego silnika bez filtra cząstek stałych. Jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie od emulatora, ponieważ przy emulatorze komputer silnika nadal regeneruje, wypala filtr cząstek stałych którego już nie ma oraz nadal dozuje dodatek w skutek czego po przejechaniu około 80 tyś km lub 120 tyś km powraca problem z minimum dodatku i jest potrzebna wizyta w ASO lub innym warsztacie.

Mało kto wie, że w regeneracji filtra cząstek stałych załącza się grzanie tylnej szyby, świec żarowych co skraca ich żywotność po to by jak najbardziej obciążyć silnik i podnieść temperaturę spalin. A więc przy emulatorze to wszystko załącza się zupełnie niepotrzebnie. Poza tym z emulatorem, aby cały układ działał prawidłowo muszą być sprawne takie podzespoły jak zbiornik dodatku, pompa wraz z wtryskiwaczem, czujnik korka wlewu, który często ulega uszkodzeniu, czujnik temperatury przed i za katalizatorem oraz kalkulator dodatku. Wszystkie te elementy są nie potrzebne po zmianie oprogramowania, które jest odpowiednio dobrane przy znajomości tych silników.

Usługę wykonujemy od trzech lat bez reklamacji.UDZIELAMY DWULETNIEJ GWARANCJI NA USŁUGĘ USUNIĘCIA FILTRA FAP.

Poza tym przy usunięciu filtra cząstek stałych oferujemy również CHIP TUNING (podniesienie mocy). Bezpiecznie moc silnika można podnieść średnio o 20%. W cenie usługi wykonujemy:

  • diagnostykę całego pojazdu, odczyt i kasowanie błędów
  • wymianę oprogramowania w sterowniku silnika, które jest do takiego samego silnika bez
  • filtra cząstek stałych
  • demontaż filtra cząstek i usunięcie jego układu
  • kontrolę i modyfikacje podciśnień.

 

 

Najczęściej zadawane pytania:

1. czy auto przejdzie przegląd techniczny?
Odpowiedź: tak przy obecnych przepisach w Polsce auto po usunięciu filtra fap może być podłanczane pod analizator spalin na badaniu technicznym i spełnia wymagane normy spalin.


2. Czy usunięcie filtra fap ma negatywny wpływ na silnik lub inne podzespoły?
Odpowiedź: nie wręcz przeciwnie silnik z usuniętym fapem ma dłuższą żywotność niż silnik z zamontowanym fapem niedowiary nie możliwe a jednak, naiczęsciej jest tak ze jezdząc z przytkanym fapem podnosi się stan oleju który jest rozrzedzony olejem napędowym dostającym sie do silnika podczas zbyt czestych regeneracji zjawisko to występuje zawsze gdy zywotność filtra fap dobiega końca jesli kierowca zareaguje odpowiednio szybko jest "ok", jesli kierowca zwleka na miarce potrafi przybyć 2cm oleju i nieprawdą jest iż auta marki peugot - citroen to nie dotyczy ponieważ mają dodatek dpx42 lub eloys176. Średnio co drugie auto z zatkanym fapem ma olej na miarce ponad max. Temat ten był wielokrotnie poruszany w Auto Świat jak i w TVN TURBO czy auto które ma w oleju silnikowym litr oleju napędowego ma odpowiednie smarowanie napewno nie.


3. Czy proces usunięcia filtra fap jest odwracalny gdybym zatęsknił za broblemem?
Odpowiedź: tak proces jest całkowicie odwracalny i cena przywrucenia do orginału jest zbliżona do ceny usunięcia filtra fap w autach marki peugeot citroen, można tą usługę wykonac w naszej firmie.


4. Czy auto po usunięciu filtr fap będzie dymić?
Odpowiedź: większość silnków hdi były fabrycznie produkowane z fapem jak i bez fapu te które mają  odpowiednio usunięty fap zachowują sie tak samo jak fabryczne silniki bez fap mają prawo delikatnie puścić dymek przy gwałtownym wciśniecu gazu do podłogi przy normalnej jezdzie różnica jest nie mal nie zauważalna jesli silnik wtryski są "ok" jeśli jednak zdaży się wyjatek i dymienie jest nadmierne swiadczy to o słabej kondycji silnika lub wtryskiwaczy, turbiny czy też nieszczeloności w układzie dolotowym co jest w takim przypadku sprawdzane. Należy jednak pamiętać ze w takim przypadku sama wymiana czy regeneracja filtra też nie załatwi sprawy ponieważ nawet nowy filtr zostanie szybko zapchany. Aby naprawa była skuteczna należy zająć się przyczyną nadmiernego dymienia jak i skutkiem czyli zapchanym filtrem fap
 

5. Co z mocą silnika i spalaniem czy coś ulegnie zmianie?
Odpowiedź: auto stanie się dynamiczniejsze w niektórych autach jest to bardzo odczuwalne klienci czesto dzwonią ze to nie to samo auto a nie raz wzrost mocy jest niemal nie  wyczuwalny, nie mielismy jednak przypadku w którym moc by spadła podobnie sprawa się ma z spalaniem które powinno spaść ponieważ niema już dodatkowego wtrysku paliwa do wypalania filtra fap jednak spadki ilości spalanego paliwa są bardzo różne w zależności od silnika i od tego jak bardzo wzrosło one przy zapchanym fapie. Generalnie spalanie moze spaść o 1litr i więcej może spaśc też niezauważalnie np 0,1 litra reasumując spalanie jest minimalnie niższe niż  było by przy nowym fapie, ale często sporo niższe niż przy zatkanym fapie
 

6. Jakie mam korzyści z usunięcia filtra fap?
Odpowiedź: bez stresowa i mniej awaryjna eksplatacja auta, nie musisz robić bezsensownych wycieczek poza miasto w celu wypalenia filtra fap zaoszczedzasz czas i paliwo, nie musisz lać droższego oleju niskopopiołowego do silnika, nie martwisz się na ile zostało Ci dodatku do paliwa. Auto jest dynamiczniejsze i bardziej ekonomiczne.

© 2010 www.france-serwis.pl Wszelkie prawa zastrzeżone
bs-medianet